Photo: Die Hoffotografen GmbH

Communication and Public Relations

Peter Schust has assisted the EXPERI research team in all matters of communication and public relations since December 2020. His areas of responsibility include continuously developing the project website as well as planning and implementing activities around PR, communication, and social media. He is also the team’s contact person for all press enquiries.

Following his bank apprenticeship, Peter Schust studied Information Management and Business Communication. Afterwards, he worked for eight years as project lead for marketing and sales and quality manager for a consulting and training institute of the Steinbeis association for business development. He holds an MBA in International Business Management and Consulting from Hochschule Kempten and the University of Cape Town. In addition to his work as an EXPERI team member, he manages an institute on adult education and a publishing house.

Technische Universität Berlin
Department of Sustainable Mobility and Transdisciplinary Research Methods
Faculty I - IBBA - MAR 1-1
Marchstraße 23
10587 Berlin

+49 (0) 30 314-705 19

Category Media
Ist es eine gute Idee, wenn Forschende mit Stakeholdern aus anderen Bereichen der Gesellschaft zusammenarbeiten? Ein Gespräch über Chancen und Risiken transdisziplinärer Forschung zwischen der Berliner Mobilitätsforscherin Sophia Becker und Henrike Hartmann, stellvertretende Generalsekretärin der VolkswagenStiftung.
Category Media
Who is responsible for the change and what specifically needs to be achieved? The calls for action from scientists and activists are growing louder - on an individual, social and political level. Meanwhile, their position is increasingly under threat, with persecution and headwinds turning the struggles into a battlefield.
Category Blog
Die Klimazeit bietet wöchentlich Hintergrundberichte, ordnet mit Expert*innen neueste Ergebnisse der Klimaforschung ein, erklärt in aufwändigen Grafikanimationen alles Wissenswerte rund ums Klima, hinterfragt Entscheidungen der Politik und zeigt konstruktive Beispiele, was Konsument*innen, Unternehmen und Kommunen für die Rettung des Klimas tun können.
Category Media
Die Klimazeit bietet wöchentlich Hintergrundberichte, ordnet mit Expert*innen neueste Ergebnisse der Klimaforschung ein, erklärt in aufwändigen Grafikanimationen alles Wissenswerte rund ums Klima, hinterfragt Entscheidungen der Politik und zeigt konstruktive Beispiele, was Konsument*innen, Unternehmen und Kommunen für die Rettung des Klimas tun können.
Category Media
Ist es eine gute Idee, wenn Forschende mit Stakeholdern aus anderen Bereichen der Gesellschaft zusammenarbeiten? Ein Gespräch über Chancen und Risiken transdisziplinärer Forschung zwischen der Berliner Mobilitätsforscherin Sophia Becker und Henrike Hartmann, stellvertretende Generalsekretärin der VolkswagenStiftung.
Category Media
Who is responsible for the change and what specifically needs to be achieved? The calls for action from scientists and activists are growing louder - on an individual, social and political level. Meanwhile, their position is increasingly under threat, with persecution and headwinds turning the struggles into a battlefield.
Category Blog
Die Klimazeit bietet wöchentlich Hintergrundberichte, ordnet mit Expert*innen neueste Ergebnisse der Klimaforschung ein, erklärt in aufwändigen Grafikanimationen alles Wissenswerte rund ums Klima, hinterfragt Entscheidungen der Politik und zeigt konstruktive Beispiele, was Konsument*innen, Unternehmen und Kommunen für die Rettung des Klimas tun können.
Category Media
Die Klimazeit bietet wöchentlich Hintergrundberichte, ordnet mit Expert*innen neueste Ergebnisse der Klimaforschung ein, erklärt in aufwändigen Grafikanimationen alles Wissenswerte rund ums Klima, hinterfragt Entscheidungen der Politik und zeigt konstruktive Beispiele, was Konsument*innen, Unternehmen und Kommunen für die Rettung des Klimas tun können.
EN