Photo: Die Hoffotografen GmbH

PhD Student

Anke Kläver arbeitet seit September 2020 am Forschungsinstitut für Nachhaltigkeit (RIFS)
Helmholtz-Zentrum Potsdam als wissenschaftliche Mitarbeiterin, wo sie schon vorher als studentische Hilfskraft tätig war. Als Mitglied der interdisziplinären Nachwuchsgruppe EXPERI promoviert sie zur sozialen Nachhaltigkeit in der Verkehrswende.

Before working at the IASS, Anke Kläver studied Political Economics at Hochschule für Wirtschaft und Recht Berlin. In her master’s thesis, she analysed the inertia of fossil automobility in order to understand their current hegemony. Before that, she earned her bachelor’s degree in Environmental Science and Economics at Leuphana University, Lüneburg. Her dissertation, focussing on deliberative methods of evaluating climate adaptation measures in urban spaces, was part of her work at the Institut für ökologische Wirtschaftsforschung (Institute for Ecological Economic Research). Anke Kläver is driven by questions of individual and collective scope for shaping a just social-ecological transition vis-à-vis systems of power, both within as well as beyond her studies.

Publications

2021

Jarass, J., Nähring, A., Merzoug, S., Becker, S., Götting, K., Kläver, A., Czeh, A. (2021). Platz statt Kreuzung – Straßenraum neu denken: Mehr Aufenthaltsqualität im öffentlichen Raum als Treiber für die Verkehrswende. Internationales Verkehrswesen 4|2021, 18-22.

https://www.experi-forschung.de/platz-statt-kreuzung-strassenraum-neu-denken-mehr-aufenthaltsqualitaet-im-oeffentlichen-raum-als-treiber-fuer-die-verkehrswende

Forschungsinstitut für Nachhaltigkeit (RIFS)
Helmholtz Centre Potsdam

Berliner Straße 130
14467 Potsdam

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